Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. július 31., szerda

Jeges kávé...hűsítő finomság a forró nyári napokra

Nem tartott sokáig a felfrissülős kellemes idő, ha lehet hinni az előrejelzésnek, ismét jön a kánikula...ebben a nagy melegben ki ne vágyna egy jéghideg finomságra?

A facebookot böngészve találtam rá erre a nagyszerű ötletre, és azonnal kedvet kaptam, hogy ki is próbáljam...koffeinmentes kávéból készítettem, mert biztos voltam benne, hogy a kislányom is le fog rá csapni, és végül jól tettem...épp, hogy csak a megkóstolásig jutottam...:-) 

De ez is épp elég volt ahhoz, hogy belássam, ezt rendszeresíteni fogom a forró nyári napokra...:-) 

Hozzávalók:

4 adag presszókávé
1 pohár tej
ízlés szerint cukor

Elkészítése:

Lefőzzük a kávét...nekem kotyogóm van, ebből 2 adagot gyártottam le, mint ahogy azt már említettem, koffeinmentes változatban...

A lefőtt kávét jégkockatartóba öntjük, megvárjuk, amíg kihűl annyira, hogy készen álljon a fagyasztásra, ezután "hűvösre" tesszük.

Amikor megdermedt, el is készíthető a jegeskávé: egy pohár tejbe ízlés szerint cukrot teszünk, majd attól függően, pakoljuk meg jégkockába zárt kávéval, hogy milyen erősen szeretjük...én 4 kockát használtam fel egy adagra...




Nincsenek megjegyzések: