Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. augusztus 21., szerda

Levendulás limonádé

Megint tanultam valamit....kb egy vödörnyi levendula éldegél a kertben, és szerencsére évről évre egyre csak terebélyesedik a bokor...valószínűleg azért, mert eddig még nem tudtuk, hogy a számos gyógyhatása mellett limonádé is készíthető belőle...azt tudtam, hogy sok mindenre jó, de addig még nem jutottam el, hogy végiggondoljam, hogyan is tudnám én ezt hasznosítani...?



Több se kellett, ahogy hazaértem, már neki is álltam limonádét készíteni levendulából....még ki sem hűlt, melegen megkóstoltam, és az íze kísértetiesen hasonlított a borsmenta teára, amit gyerekkoromban nagyon szerettem, és ezért gyakran ittunk is, úgyhogy arra gondoltam, milyen jó lesz ez így ebben a formában, melegen teának, amikor pedig kihűlt, limonádénak....aztán eszembe jutott, hogy idén már aligha, mert leágazóban a szezon, de jövőre, ha nyílik megint, és hozzáférek a méhektől, mindenképp...:-) 

Hozzávalók:

1 kis csokorlevendula virág
0,5 l meleg-,1 l hideg víz
Cukor ízlés szerint
1 citrom leve

Elkészítése:

Fél liter vizet felforralunk, és leforrázzuk vele a levendulát. Hagyjuk aggódni kb 10 percig, leszűrjük, hozzáöntjük a hideg vizet, citrommal, cukorral ízesítjük.

Úgy is csinálhatjuk, hogy az összes vizet felforraljuk, és melegen teaként isszuk, ha kihűlt limonádéként...:-) 


Nincsenek megjegyzések: