Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. augusztus 30., péntek

Sovány kacsamáj fokhagymás sült krumplival

Már tegnap este azon tanakodtam, mit is főzzek ma ebédre...segítség híján nem jutottam előrébb...eljött a reggel, és még mindig  fogalmam sem volt,mi kerüljön ma az asztalra.

Végül kinyitottam a fagyasztót, hogy körülnézzek...megakadt a szemem egy zacskó "csirkemájon" és már jött is az isteni szikra....resztelt máj. Mindkét gyerek szereti, el sem hittem, hogy találtam olyat, ami végre mindenkinek jó. 

Igen ám, de nem volt már idő rá, hogy rendesen kiolvadjon, így a főzés közepén jöttem rá, hogy kacsamájat vettem ki...

Mindegy most már, ezt jól elszúrtam, ez egy ilyen nap...resztelt kacsamájat eszünk...ráadásul egészben...mivelhogy a csirkemájat nem szoktam feldarabolni, amikor resztelt májat készítek.

A receptet most csirkemájra írom, mert véleményem szerint azzal a legjobb...

Hozzávalók:

50 dkg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
Kevés olaj
4 tk őrölt piros paprika
Só, bors ízlés szerint

A krumplihoz:

6 szem krumpli
Kevés olaj

6 gerezd fokhagyma

Elkészítése:

A kockára vágott vöröshagymát olajon megpirítjuk, levesszük a tűzről és belekeverjük az őrölt paprikát. Felöntjük egy kevés vízzel, majd mehet bele a máj és a fokhagyma.

Figyeljünk rá, gyorsan megfő, ne főzzük túl, mert kemény lesz...a végén ízesítjük sóval, borssal.

A krumplit meghámozzuk, hasábra vágjuk, tepsibe tesszük, meglocsoljuk olajjal, megszórjuk sóval.

200 fokos sütőben puhára sütjük. Közben egy pohárkába zúzzuk a fokhagymát, felöntjük annyi vízzel, hogy éppencsak ellepje.

Amikor a krumpli megpuhult, meglocsoljuk a fokhagymás vízzel, és pirulásig visszatesszük a sütőbe.

Kacsamájas változat



Nincsenek megjegyzések: