Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. augusztus 13., kedd

Zöldfűszeres cukkini kém

Lassan itt a cukkini-főszezon vége, így már csak egy-egy elfekvő nagyobb példányokat találni a kertben....de ez nálunk nem probléma, azt is szeretjük, el fog fogyni...

Gondolkodtam is erősen, keresgéltem tapasztaltabb bloggertársak remekei közül, hogy mi az, amit még a cukkini ezer arca közül nem próbáltam....sok ilyen van...:-) de haladjunk szép sorban...:-) 

Rábukkantam a cukkini krémre, aminek nemcsak azért örülök, mert megint valami újdonság, hanem mert állandó dilemma nálunk ebben a nagy melegben, hogy mit tegyünk a szendvicsre, hiszen óvatosan kell bánni a felvágottakkal, hamar megromlanak....örömmel tapasztaltam, hogy ez nem az a fajta kaja, aminek lesz ideje megromlani....és nem csak az összetevői miatt...:-) 

Hozzávalók:

1 nagyobb cukkini meghámozva, magházát kikaparva
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
Oliva olaj
Só,bors,oregánó,kakukkfű, bazsalikom ízlés szerint
1 csokor friss petrezselyem

Elkészítése:

A kockára vágott vöröshagymát kevés olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a felkockázott cukkinit, sót, és az aprított fűszereket, fedő alatt lassú tűzön puhára pároljuk.

Ha megpuhult, botmixerrel pépesítjük.Pár órára a hűtőben pihentetjük, hogy összeérjenek az ízek.

Pirítós kenyéren, reszelt sajttal a tetején tálaljuk.:-)

Jött még egy olyan kósza ihlet, hogy az elkészült krémet natúr krémsajttal elkeverve finomságos sajtkrémet kapnánk, de krémsajt híján elvetettem most ezt az ötletet, majd legközelebb...:-)






Nincsenek megjegyzések: