Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. szeptember 16., hétfő

Fokhagymás házi sajt

Elkészült életem első házi készítési sajtja...és ami szinte hihetetlen számomra, az az, hogy mindez alig több, mint fél óra alatt...nagyon egyszerű, ezt nem gondoltam volna...és az a jó az egészben, hogy nemcsak egyszerű, de nagyon-nagyon finom is...bár most még kicsit túrósabb az állaga, érlelni kéne...őszintén szólva nem tudom, hogy megéri-e az igazi sajt állagot??? Nem gondolnám...:)

Most, hogy először csináltam, csak másfél liter házi tejet vettem, nem tudtam, milyen ízű lesz, ízlik-e, egyáltalán sikerül-e, és ebből a mennyiségű tejből 23 dkg sajt lett...akárhogy is osztok-szorzok, nem drágább, mintha boltban venném, nem is nagy idő, amíg elkészül és ez biztosan az, ami...ja, és úgy ízesítem, ahogy csak szeretjük, ma fokhagymát zúztam bele, és borsot daráltam, de ez még csak a kezdet...:)



Hozzávalók:

1,5 l tej
1 ek só
2 ek 20%-os ecet
2 gerezd fokhagyma
frissen őrölt fekete bors

Elkészítése:

A tejet egy lábosba öntjük, és felforraljuk. Amikor futni kezd, lekapcsoljuk alatta a gázt. Beletesszük a sót, és az ecetet, kicsit kevergetjük, amíg teljesen kicsapódik.



Egy tésztaszűrőt egy üres lábosra akasztunk, ráterítünk egy tiszta konyharuhát, és beleöntjük a tejet. 



Belezúzzuk a fokhagymát, tekerünk rá borsot, 



kiskanállal picit megkeverjük.



 a konyharuhát ráhajtjuk, és teszünk rá valami nehezéket...én egy evőeszköztartót használtam erre a célra.



Kb fél óra alatt lecsöpög a tejsavó. Ezután egy kistányérra borítjuk, megsózzuk, és már szeletelhető is...:)
Lefóliázva hűtőben tároljuk, érleljük...ha nem fogyna el hamarabb...:)





Megjegyzés küldése