Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. október 25., péntek

Sajtmártásos szarvacska

Ismételten azzal a problémával szembesültem, hogy fogalma nem volt, mit dobjak össze ebédre....nem akartam nagy kaját gyártani, csak valami gyorsan elkészíthetőben gondolkodtam...aztán végül is arra jutottam, hogy felcsaptam a hűtőt, elkezdtem kipakolni a potenciális alapanyagokat, és szépen lassan elkezdett körvonalazódni a fejemben a sajtmártásos szarvacska gondolata...:-) 

Hozzávalók:

2 szelet kenyérszalonna
2 ek olaj
2 újhagyma
2 gerezd fokhagyma
3 ek liszt
6 dl tej
15 dkg reszelt sajt
Só,bors ízlés szerint
25 dkg szarvacska tészta

Elkészítése:

A kockára vágott szalonnát zsírjára sütjük, a pörcöt kivesszük, kiegészítjük a zsírját az olajjal, megpirítjuk benne a karikára vágott újhagymát és fokhagymát. Beletesszük a lisztet, jól elkeverjük, majd apránként folyamatos kevergetés mellett közepes lángon hozzáadjuk a tejet.

Újraforrásig főzzük, hozzáadjuk a reszelt sajtot. Amikor az elolvadt, sóval, borssal ízesítjük.

A kifőzött szarvacska tésztát hőálló jénaiba tesszük, ráöntjük a sajtmártást, megszórjuk a tetejét reszelt sajttal és 200 fokos sütőben pirosra sütjük.


Nincsenek megjegyzések: