Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. október 14., hétfő

Töklámpást faragtam...

...merthogy közeledik halloween, és lépten-nyomon tökökbe botlik az ember...igaz ugyan, hogy nem vagyok a híve az angolszász "importált ünnepeknek" legyen az a valentin nap, vagy a halloween, számomra ez túl mű, és erőltetett.

Viszont a tökfaragás része érdekelt, valószínűleg az alkotási vágyam erősödhetett fel, mert azt viszont nagyon szeretek...eddig valahogy sosem vettem halloween tököt, ennek talán az lehetett az oka, hogy sokalltam az árát, van az a szint, amennyit nem adok érte.

Tegnap délután jöttünk haza vidékről, és az egyik falvacskában tele volt az utca tök árusokkal, és amin meglepődtem, hogy számomra elfogadható áron "dobálták" utánunk...így aztán arra jutottam, hogy itt az ideje kipróbálni, milyen is halloween tököt faragni...:-) 

Kicsit tartottam tőle, féltem, hogy beletörik a bicskám, nehéz lesz, nem bírja a kezem, vagy csak szimplán elszúrom, de aztán végül is kár volt...rém egyszerű, max fél óra alatt elkészültem, úgy, hogy ebbe beleszámítom a romeltakarítást is...:-) És ahhoz képest, hogy először próbáltam, nem is lett rossz...:-) 

Éppen ezért arra gondoltam, megosztom veletek, hatha másnak is meghozza a kedvet és a bátorságot a farikcsáláshoz, tök jó móka...:-) 

Amire szükség lesz:

1 db halloween tök
1 újságpapír, amin faragunk, csak, hogy minél kisebb legyen a rom...:-) 
1 műanyag tál a hulladéknak
1 evőkanál
1 közepes, ill 1 kisebb éles kés a faragáshoz
1 ceruza
1 toll
1 mécses

Hogyan is álljunk neki?

  1. Először is, mossuk meg jó alaposan a tököt, majd száraz törlőkendővel megtörölgetjük.
  2. Skalpoljuk meg...ezt megtehetjük úgy, hogy körbevágjuk, vagy hatszög alakban. Én az utóbbit választottam. Úgy a legkönnyebb, ha a nagyobb késsel először meghúzzuk a formát, amikor ez megvan, lehet véglegesre vágni. Így megkapjuk a kalapját, ki tudjuk már belezni...
  3. Evőkanállal kikaparjuk a belsejét, jó alaposan, hogy ne maradjon benne magos-szálas rész. Ugyanezt megcsináljuk a kalappal is.
  4. Kiválasztjuk a mintát, hogy milyen fejet is szeretnénk faragni...
  5. Először ceruzával rajzoljuk meg, majd ha jó, átïrjuk tollal, mert a ceruza nagyon halvány. Az esetlegesen ott maradó toll-szegélyt én simán le tudtam kézzel törölni.
  6. Célszerű a rajzot az orrával kezdeni, és ahhoz igazítani a szemeket, és a szájat.
  7. Ha megvagyunk, kezdődhet a faragás...ehhez a kisebb késre lesz szükségünk, körbevágjuk a rajzot a vonal mentén. Ettől tartottam a legjobban, de nem kell...rém egyszerű...:-) 
  8. Végük a kalapba még egy kéményt vágunk.
  9. Ezzel elkészült a töklámpásunk, mehet bele a mécses...:-) 




Nincsenek megjegyzések: