Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2014. január 31., péntek

Palóc leves, a magam módján

Ezidáig egyszer ettem palóclevest, ennek már jópár éve és annyira, de annyira finom volt, hogy már akkor eldöntöttem, hogy ilyet csinálni fogok...valahogy mégis elfelejtődött....mostanáig, amikor is elhatároztam magam...igen ám, de receptjét nem tudtam...elkezdtem keresgélni a neten...ahány ház, annyi szokás alapon ezer féle variációt találtam...

Tárkonnyal, kaporral, csipetkével, anélkül, répákkal vagy anélkül, birkahúsból, sertésből, csirkéből...azt az ízt kerestem, amit évekkel ezelőtt kóstoltam...hát, nem volt egyszerű...kinyitottam a hűtőt, ami itthon volt, abból gazdálkodtam, mentem a saját fejem után...

Hozzávalók:

30 dkg csirkemell
1 fej vöröshagyma
1 sárgarépa
1 petrezselyem gyökér
3 gerezd fokhagyma
2 babérlevél
Kevés olaj
20 dkg zöldbab
20 dkg krumpli
1 csapott ek őrölt piros paprika
Vegeta
Bors
1 ek liszt
1 kis pohár tejföl fele

Elkészítése:

Az apró kockára vágott csirkemellet vegetával megszórjuk és hagyjuk addig állni, ameddig a többi hozzávalót előkészítjük.

A felkockázott vöröshagymát a karikára vágott sárgarépával és petrezselyem gyökérrel kevés olajon megdinszteljük, beledobjuk a húst és fehéredésig pároljuk.

A tűzről levéve megszórjuk piros paprikával és felengedjük vízzel.

Mivel a csirkemell hamar megfő, így beletehetjük mar az elején a zöldbabot is. Tető alatt alacsony lángon addig főzzük, amíg megpuhul a zöldbab is, ekkor beletesszük a kockára vágott krumplit.

Amikor a krumpli megpuhult, behabarjuk a tejfölben elkevert liszttel. Sóval, borssal, vegetával ízesítjük.


Nincsenek megjegyzések: