Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2014. április 1., kedd

Medvehagyma krémleves krutonnal

A hétvégi medvehagyma szüret alkalmával félretettem egy adagot, hogy megpróbálkozom levest főzni belőle...még sosem próbáltam, mégcsak nem is ettem, úgyhogy abszolút lutri alapon álltam neki...:-)  mondjuk az is igaz, hogy szemernyi kétség sem gyötört a sikert illetően, hiszen a növényt nagyon szeretjük, miért ne lenne jó a leves belőle?

És valóvan...nem csalódtam, sőt, még kevésnek is tartottam...dupla adag is elfogyott volna pillanatok alatt...Krutonnal isteni finom volt...:-)

Hozzávalók:

20 dkg medvehagyma
4 szál póréhagyma
5 dkg vaj
4 herezd zúzott fokhagyma
2 db kockára vágott közepea burgonya
1 ek liszt
1 l víz
2 tk vegeta
1,5 dl főzőtejszín
Só, bors, ízlés szerint

Elkészítése:

A póréhagymát szeletekre vágjuk, a medvehagymát darabokra tépkedjük, vajon megpároljuk. Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a krumplit. Fedő alatt pároljuk pár percet, majd rászórjuk a lisztet és felöntjük vízzel. Vegetával ízesítjük.

Addig főzzük, amíg megpuhul a krumpli. Ekkor hozzáadjuk a tejszínt és botmixerrel pépesítjük.  Ízlés szerint sóval, borrsal ízesítjük.  Krutonnal tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések: