Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2014. április 4., péntek

Medvehagymás fűszersó

Próbálok minél több módját találni arra, miként lehetne ezt a számomra annyira kedves növényt télre eltenni...ezt a fűszersós változatot most próbálom először, nagyon kíváncsi vagyok, hogy válik majd be...:-) 

Mivel nincs még odakint annyira meleg, hogy az a növény szárítására alkalmas lenne, a sütős megoldást pedig inkább hanyagolom, így ezúttal is a kazán mellett szárítottam, beletelt pár napba, de nem sietünk sehová, így is elkészült...:-) 



Hozzávalók:

20 dkg friss medvehagyma
50 dkg finom szemcsés tengeri só

Elkészítése:

Bár a Maria Treben könyvben azt olvastam, nem mossuk meg szárítás előtt a növényeket, én azért alaposan megmostam, elvégre mégiscsak az erdőből szedtem a leveleket...

Tiszta konyharuhára tesszük a megmosott medvehagyma leveleket, hogy lecsöpögjnek. Széttépkedjük, majd aprítógépben apróra vágjuk a leveleket. Két papírtányérra tesszük, majd jó meleg helyen kiszárítjuk. Mint azt fent már említettem, én a kazánnál szárítottam. 2-3 nap alatt tökéletesen megszáradt.

Ismét aprítógépbe tesszük , apránként adjuk hozzá a sót, miközben jó alaposan átdaráljuk.  Üvegbe öntve tároljuk.

Nincsenek megjegyzések: