Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2018. június 30., szombat

Sajtos cukkinigolyók sörtészta bundában

Az utóbbi években időhiány miatt sajnos durván hanyagoltam a bejegyzéseket ebben a blogban, de most úgy gondoltam, hogy mindenképp muszáj megtörnöm a csendet, mert ezt a receptet nem szabad elfelejtenem, ugyanis minden idők legfantasztikusabb cukkini csodáját sikerült összegyúrni.

Találtam a neten egy receptet erre, és ihletet kaptam, továbbhejlesztettem a saját variaciómra, és nem túlzással mondhatom, hogy ez mindent vitt az eddig elkészített cukkinis ételeim közül....pedig egytől egyig remek ételek voltak azok is...


Hozzávalók:

1 közepes méretű cukkini
13 dkg sajt
1 tojás
3 gerezd fokhagyma
Fokhagyma granulátum
Bors
3 ek kockázott bacon
5 ek zsemlemorzsa

Sörtésztához:

5 ek rizsliszt
Fél cs.sütőpor
1,5 dl sör
1 tojás

Sütéshez:

Olaj

Elkészítése:

A cukkinit sajtreszelőn lereszeljük, nem szükséges meghámozni. Lesózzuk, hagyjuk állni, amíg levet ereszt, közben lereszeljük a sajtot, és elkészítjük a sörtésztát. A rizsliszthez keverjük a sütőport, majt a toját és a sört is belekeverjük, palacsinta tésztánál sűrűbb masszát kell kapjunk.

A cukkinit kinyomkodjuk jó alaposan és egy tálba tesszük. Hozzáadjuk a sajtot, tojást, bacont, fűszereket, majd a zsemlemorzsát. Gombócokat formázunk belőle, amiket a sörtészta előtt lisztben forgatunk meg, majd mehetnek a golyók a sörtésztába. Végül bő forró olajban kisütjük.

Nincsenek megjegyzések: