Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2014. január 15., szerda

Túró házilag

Bizonyára előfordult már mindenkivel, hogy elővette a hűtőből a tejet, és az savanyú volt...ez elég bosszantó tud lenni, főleg, ha nincs otthon másik...hát így jártam a minap egyik reggel én is, ráadásul a tejes doboz majdhogynem tele is volt...

Úgy döntöttem, nem dobom ki, túrót készítek belőle. Túl sok energia ráfordítást nem igényel, alig pár mozzanat az egész és  gyakorlatilag újrahasznosítottuk az amúgy már kidobásra ítéltetett romlottnak minősített tejet...:-) 

Az elkészült túróból pedig bármit készíthetünk, a boltinál kicsit krémesebb állagú, nagyon finom túrót kapunk.

No, de kezdjük előről....először is, egy kislábosba kiöntjük a megsavanyodott tejet. Kitesszük a pultra és megvárjuk, amíg megalszik. Ez nálam kb másfél nap volt.

Az aludtejet kissé felmelegítjük. Semmiképp nem forraljuk, épp csak kicsit melegítjük. Végül egy műanyag tálra egy szűrőt teszünk, amit kibélelünk egy vékonyabb konyharuhával és beleborítjuk a felmelegített aludttejet. Addig hagyjuk itt, amíg teljesen lecsöpög a leve és már kész is a házi túrónk. Én reggel öntöttem a szűrőbe és estére lecsöpögött.

Most pedig ott pihen a hűtőben és várja, hogy valamit süssek belőle...lehet, hogy pogácsaként végzi...?





Nincsenek megjegyzések: