Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. november 19., kedd

Citromfű tea

A késői jóidőnek köszönhetően gyönyörűen kihajtott a kiskertben a citromfű, amit nyár végén visszavágtunk. Ezért aztán kapva kaptam az alkalmon, és leszüreteltem belőle egy tállal.



Lecsípkedtem a szárról a leveleket, majd hasonlóan a csipkebogyóhoz, papírtányérra tettem és felköltöztettem a kazánhoz száradni...két nap sem kellett, és máris kellőképpen kiszáradt.


Ezután már csak annyi dolgom maradt, hogy kézzel jó apró darabkákra szétmorzsoljam, és ezzel máris elkészült a teám alapanyaga.


Utolsó lépésként kerestem egy kisebb méretű üvegecskét, és beleöntöttem.


És hogy mire is jó ez a csodatea?

Főként ideg-és szívnyugtató hatásáról ismert, emellett kiváló vírusölő, görcsoldó, javítja az emésztést, serkenti az epeműködést. Rendkívül jó antibakteriális hatással is rendelkezik.

Alkalmazzák alvászavarok, álmatlanság, puffadás hányinger, fejfájás,gyomorrontás esetén, sőt, külsőleg a herpeszvírus kezelésére is alkalmas.

Elkészítése:

1 bögre forró vízbe 1 evőkanál citromfű levelet teszünk, és 10 percig állni hagyjuk. Leszűrjük, és ízlés szerint édesítjük.






Nincsenek megjegyzések: