Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. november 6., szerda

Káposztás cvekedli

Ma megint valami gyorskajában kellett gondolkodjak, mert programunk volt délelőttre...találtam hát a fagyon egy fél fej káposztát reszelve, ez adta az ihletést...

Azt hiszem, nem nagyon szorul magyarázatra a cvekedli szó jelentése, de ha esetleg mégis lenne, aki nem ismerné, kockatésztát jelent...:-) azaz káposztás tészta..saját kezűleg gyúrt házi tésztával...mert úgy az igazi.Ez a mai ebédünk.

Hozzávalók:

1 kis fej káposzta
50 ml olaj
Só ízlés szerint

A tésztához:

30 dkg liszt
2 tojás
1 kk só
50 ml víz

Elkészítése:

Hagyományos esetben, amikor friss kàposztából készítjük, tökgyalun legyaluljuk a káposztát, lesózzuk, majd amikor levet engedett, jól kinyomkodjuk. ( mivel nekem most fagyasztott volt, így eresztett elég levet só nélkül is, így aztán kinyomkodtam, és utólag sóztam meg)

Olajon puhára pároljuk. Ízlés szerint sózzuk.

Elkészíthetjük száraz tésztából is, ebben az esetben fodros nagykockát válasszunk. De az igazi mégis az, amikor házi tésztát gyúrunk hozzá. Ennek elkészítését már leírtam ITT  a gyufatészta kapcsán. A különbség annyi, hogy vékonyabbra nyújtjuk, és kb 3 cm széles csíkokra vágjuk, majd cikkcakkban daraboljuk.

Lobogó vízben kifőzzük, majd összefőzzük a káposztával. Van, aki cukrozottan, édesen szereti, mi jó sok borssal...:-) 






Nincsenek megjegyzések: